Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití merlíku chilského - quinoa (Chenopodium quinoa Willd.) v potravinářství
Křivánková, Kateřina
Bakalářská práce „Využití merlíku chilského – quinoa (Chenopodium quinoa Willd.) v potravinářství se zabývá jeho historií, pěstováním, odrůdami, obsahovými látkami. Dále jsou popsány různé způsoby využití quiony v potravinářství a její pozitivní účinky na zdraví. Quinoa je díky své vysoké nutriční hodnotě nazývána superpotravinou, kterou NASA zkoumá jako vhodnou pro kosmonauty. Z hlediska obsahových látek semen činí problém hořké saponiny, které je potřeba před použitím odstranit. Quinoa pochází z Jižní Ameri-ky, ale je možné ji pěstovat také v České republice. Nejvhodnější do našich podmínek je dánská odrůda TITICACA. V praktické části této práce je vyhodnocen průzkum trhu v prodejnách „zdravé výživy“. Byl proveden pomocí dotazníků, které vyplnili majitelé dotazovaných prodejen. Na trhu se nabízí semena červená, bílá a černá. Nejvíce se prodávají semena bílá. Dají se koupit také vločky, mouka a další výrobky, obsahující quinou.
Vliv označení "superpotravina" na chování spotřebitelů
Neťuková, Markéta ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá označením superpotravina a dopady jeho užití na chování spotřebitelů. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají fenomén superpotravin a jak toto označení ovlivňuje jejich spotřební chování. Teoretická část práce uvádí a vysvětluje terminologii spojenou s pojmem superpotravina. Vysvětluje související pojmy jako je funkční potravina, superovoce a biopotravina. Následně práce rozebírá pravidla značení potravin s důrazem na ty, které nesou zdravotní a nutriční tvrzení. Nastíněn je i současný vývoj trhu superpotravin, na světové a lokální úrovni včetně aktuálních trendů. Teoretická část práce je zakončena rozborem metodologie The Six Elements of Superfruits Success, která definuje šest prvků úspěšné strategie podnikatelského záměru v oblasti superpotravin. Praktická část práce je tvořena výzkumem dopadů na chování spotřebitele a vliv na posun vnímání produktu v okamžiku užití označení superpotravina a biopotravina v České republice. Následně se praktická část věnuje případové studii Jeřáb (produkt obsahující superpotravinu). Jeřábu je navržena nová komunikační strategie s důrazem na skutečnost, že se jedná o produkt obsahující superpotravinu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.